Onderwerp: Iemand en Raspberry Pi 1B voor me te koop?

Eergisteren brandde mijn Raspberry Pi B door (blij dat mijn huis niet af is gefikt!). Ik gebruikte dat ding als media center en om te classic gamen (doe ik nu weer met mijn Linux box op mijn TV en dat gaat eigenlijk best prima...). Ik heb nog accessoires voor die 1B en ik heb geen zin om een OS opnieuw te installeren en to configureren op SD kaart. Dus vraag ik me af of iemand hier nog een 1B heeft liggen die ik mag kopen? Mag gewoon in een bubbel enveloppe (of een gewone enveloppe met ribkarton ter versteviging): scheelt verzendkosten.

Let op: het is dus geen versie 2 en ook niet de versie 3 van de Pi, het is de eerste versie in de "B" variant. Ik denk dat voor zo'n oud ding 20 Euro incl. verzendkosten wel een mooie prijs is.

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

2

Re: Iemand en Raspberry Pi 1B voor me te koop?

ik zou zeggen dat ik er nog ergens 1 heb liggen..
maar waar...
ik ga voor je zoeken
De 2 en de 3 liggen nu op mijn bureau

Linux is niet moeilijk, lezen wel.
"Luiheid is de motor van innovatie"
waarom begint maandag altijd 1 dag te vroeg?

Rinus schreef:

maar waar...
ik ga voor je zoeken

Bij voorbaat mijn dank! smile

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

4 Laatst bewerkt door MeneerJansen (25 Jan 2018 20:30:59)

Rinus schreef:

maar waar...
ik ga voor je zoeken

Nog gelukt om 'm te vinden?

5

Ik heb hier nog een model B+ v1.2 liggen, waar ik totaal niets mee doe.

-------------------------------------------------
Fedora 27 met Gnome 3
CentOS 7 als server

EdbO schreef:

Die is geloof ik hardware compatibel met mijn aloude 1B. Moet ik er alleen een behuizing voor kopen bij Aliexpress a € 1,39.

Suur me maar een mailtje via mijn profiel info op dit forum met je prijs. smile

7

Meneer Jansen,
Ik heb hem gevonden.
Laat maar weten of je hem nog wilt.

Linux is niet moeilijk, lezen wel.
"Luiheid is de motor van innovatie"
waarom begint maandag altijd 1 dag te vroeg?

8 Laatst bewerkt door MeneerJansen (29 Jan 2018 22:46:42)

EdbO schreef:

Beste EdbO: ik mailde jou als eerste dat ik 'm over wil nemen maar misschien gebruik je tegenwoordig een ander e-mail adres dan dat van NedLinux. Eerlijk is eerlijk: ik ging in principe als eerste met jou akkoord... Mail anders je huidige mail adres via mijn profiel op NedLinux.

Edit: EdbO's mail werkt goed. Vergissing mijnerzijds.

Zojuist de Pi van EdbO overgenomen. @Rinus superbedankt voor het opzoeken maar Ed mailde mij eergister en door kink in de kabel kwamen we vanavond pas tot een overeenkomst.