1

Onderwerp: foutmelding Xed

ik krijg in de terminal een vreemde foutmelding waar ik ff geen raad mee weet. Ik krijg dit als ik onder Mint 18.3 Cinnamon de terminal programma Xed ga gebruiken in combinaie me het gksudo commando. De foutmelding is als volgt:

** (xed:25316): WARNING **: Set document metadata failed: Instellen van attribuut metadata::xed-spell-language is niet mogelijk

** (xed:25316): WARNING **: Set document metadata failed: Instellen van attribuut metadata::xed-encoding is niet mogelijk

** (xed:25316): WARNING **: Set document metadata failed: Instellen van attribuut metadata::xed-position is niet mogelijk

Weet iemand wat hier mee bedoeld wordt?

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

Persoonlijke Linux Mint site

2

Re: foutmelding Xed

Door gebruik van sudo en vergelijkbare ontstaat er een mismatch tussen de owner van ibus en xed ,  met dit soort foutmeldingen als gevolg.

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

3

Rinse schreef:

Door gebruik van sudo en vergelijkbare ontstaat er een mismatch tussen de owner van ibus en xed ,  met dit soort foutmeldingen als gevolg.

Okay, en hoe dit op te lossen? Moet ik ergens onwership van nemen?

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

Persoonlijke Linux Mint site

4

Door in te loggen als
su -

Geef je root een eigen Shell en heb je geen mismatch tussen achtergrondprocessen en applicaties.

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!