1

Onderwerp: Wifi adapter slaat uit

Beste mensen

Ik ben redelijk nieuw in de wereld van Linux, Veel lukt mij wel maar 1 ding lukt mij niet.
Ik gebruik een Wifi adapter van TP-Link WN823N. Deze werkt in windows prima alleen als ik VMware opstart gaat het fout.
Ik krijg een melding dat de adapter word uitgeschakeld in windows.
In linux is mijn TP adapter zichtbaar en mijn netwerk ook, alleen op 1 of andere manier kan ik geen verbinding maken met mij eigen netwerk.

Ik heb diverse drivers geïnstalleerd en andere dingen geprobeerd maar kom niet verder. Er wil geen wifi verbindingen gemaakt worden.

Wie kan mij helpen?

Mvg

Re: Wifi adapter slaat uit

Ik neem aan dat je Linux draait in een VM en niet "direct" op een computer waar alleen Linux op draait? Dan willen in feite 2 OS-en die netwerkkaart gebruiken. Ten tweede weet ik niet 100% zeker of die netwerkkaart lekker ondersteund wordt door Linux (zie bijv. deze link). Ten derde hangt het misschien af v/d software die je gebruikt als VM. Ik gebruik Virtualbox en niet VMware.

Success! smile

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

3 Laatst bewerkt door Joris (28 Feb 2018 18:36:15)

Re: Wifi adapter slaat uit

Ik denk ook dat het een VMWare issue is. Ik gebruik juist een USB WiFi zodat ik een Guest OS toch nog een netwerk kan geven op een protected netwerk.
Kijk eens bij removable devices bij instellingen van je VMWare-instantie of Vmware de USB adapter direct doorlust naar de guest OS. Haal de USB WiFi-adapter uit removable devices.

IF not THEN toch