26 Laatst bewerkt door dave123 (07 May 2018 13:09:02)

Re: video stukken als 1 film

Maar ja moet toch een keuze maken nadat ik ze alle 7 naar de tijdlijn gesleept heb om als 1 file te exporteren.
Als ik niets selecteer gebeurd dat ook.

edit: bij het omzetten via het terminal command wordt het bestand ook al ruim 3x zo groot dus niet mee verder gegaan om te mergen.

27 Laatst bewerkt door MeneerJansen (14 May 2018 13:23:34)

dave123 schreef:

Maar ja moet toch een keuze maken nadat ik ze alle 7 naar de tijdlijn gesleept heb om als 1 file te exporteren.
Als ik niets selecteer gebeurd dat ook.

edit: bij het omzetten via het terminal command wordt het bestand ook al ruim 3x zo groot dus niet mee verder gegaan om te mergen.

Ik snap niet wat je bedoelt. Bij mij ziet Avidemux er zo uit:

https://s7.postimg.cc/wkpusd7sr/Avidemux.jpg

Je kunt er dus in Avidemux voor kiezen om video en audio te kopiëren zonder het om te zetten (lees: zonder de bestanden groter of kleiner te maken). Da's bedoeld om stukjes uit videobestanden te knippen of om ze aan elkaar te plakken. Weet je wat precies coderen is van audio of video? MP3 en H264 enzo? En wrapper formaten als AVI en MP$?

Het omzetten op de command line is nodig om Avidemux zo gek te krijgen (bij mij althans) dat het de videobestanden überhaupt accepteert. Dat staat los van het aan elkaar plakken van de bestanden. Ik vrees dat we langs elkaar heen praten...

Zie:  Dropbox (tijdelijke link).

1. Ik heb destijds wat experimenten gedaan voor je om je origineel genaamd "Rec768_20171213113936_A_1.avi" (6,9 MB) om te zetten in iets dat Avidemux aan kan (op mijn compu dan). Dat staat op Dropbox

2. Dat origineel was audio en video in een AVI wrapper. De video was gecodeerd met de x264 codec (ook wel AVC genoemd). Da's geen probleem in Llinux.

3. De audio was gecodeerd met een codec genaamd IMA ADPCM. Daar kan mijn Linux computer niet mee overweg.

4. Daarom heb ik het origineel opnieuw gecodeerd. Op drie verschillende manieren. Het resulterende bestand dat ik noemde "Rec768_20171213113936_A_1 (only audio re-encoded with ffmpeg and re-muxed).mp4" (9,0 MB, een klein beetje groter dus) werkt het best in Avidemux bij mij.

5. Wat heb ik gedaan? Ik heb alleen de audio van het origineel omgezet in MP3, de video behouden en het in een andere wrapper gegoten (lees: ge-remuxed van AVI naar MP4).

6. Die naar MP4 omgezette bestanden kan ik prima aan elkaar plakken met Avidemux zonder dat de bestanden groter worden.

7. Ja: jouw originelen worden groter. Dat komt omdat de audio is omgezet van sterk gecomprimeerd naar minder sterk gecomprimeerd. Als dat een bezwaar is dan kun je met FFMpeg je originelen omzetten zoals ik dat deed, maar dan zonder audio of met sterker gecomprimeerde audio (MP3 met 64 kbps i.p.v. 128 kbps ofzo).

Duidelijker kan ik het niet maken. Succes ermee.

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

28 Laatst bewerkt door dave123 (14 May 2018 13:04:21)

Was met KDenlive.
Avidemux lukt installeren nog ff niet na pas upgrade naar 18.04.

De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten:
avidemux2.6-qt : Vereisten: libavidemux2.6 (>= 1:2.7.0) maar het zal niet geïnstalleerd worden
                  Vereisten: avidemux2.6-jobs maar het zal niet geïnstalleerd worden
                  Aanbevelingen: avidemux2.6-plugins-qt maar het zal niet geïnstalleerd worden
E: Kan problemen niet verhelpen, u houdt defecte pakketten vast.
dave@desktop:~$

Komt goed.

audio mag zelfs helemaal vervallen trouwens bij het mergen. Toch alleen maar ruis.