26

Re: Hosting door neldinux

Ik denk dat laatste.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

27

Hoi Pascal,

Heb je toevallig al iets vernomen van Marc?
Ik zit momenteel met een groot probleem, een domein van een klant is in Quarantaine gezet (Rekening niet betaald?).
Op email is nog niet gereageerd (bijna een week geleden) en ik moet de website weer online zien te krijgen.

Groetjes,
Peter

28

Hoi Pascal,

Hier hetzelfde probleem. Kwam er toevallig achter dat onze site plat lag. Geen reactie op e-mail geen reactie via ticket op nccc.nl
Blijk al jaren geen factuur meer te ontvangen voor de hosting. Wil nu wel overstappen naar andere hoster maar dan heb je blijkbaar een verhuiscode nodig van de oude provider die dus niet te bereiken is...

29

GC schreef:

Hoi Pascal,

Hier hetzelfde probleem. Kwam er toevallig achter dat onze site plat lag. Geen reactie op e-mail geen reactie via ticket op nccc.nl
Blijk al jaren geen factuur meer te ontvangen voor de hosting. Wil nu wel overstappen naar andere hoster maar dan heb je blijkbaar een verhuiscode nodig van de oude provider die dus niet te bereiken is...

De registrar moet normaal binnen 5 dagen een verhuis token aanleveren.
Kijk eens op de SIDN site onder veel gestelde vragen als je daarmee issuess hebt.

30

Ik heb een aantal malen geprobeerd Marc te bereiken.
Ik (en jullie) zijn niet de enige
Ik heb geen flauw idee wat er aan de hand is.
momenteel even geen tijd maar ik probeer dit weekend iets meer moeite te doen
Om te achterhalen wat het probleem is.

Pascal

31 Laatst bewerkt door Codestars (19 Nov 2018 16:19:33)

Is hier al meer bekend over?

Dit is ernstig, bizar en zorgelijk. Nedlinux is al weken onbereikbaar. Ze reageren niet op mail & tickets. Nu hebben een aantal van mijn belangrijkste websites opeens een DNS error.

HELP!

32

Codestars.

Wellicht ben ik even abuis in de zin dat dit je eerste post op het forum is.
Heb je in de afgelopen week nog eens geprobeerd telefonisch contact op te nemen ?
Gewoon even vriendelijk inspreken met het verzoek terug te bellen.
Ik heb op die manier recentelijk contact gehad met Marc, maar dat was puur prive' dus geen zakenlijke aangelegenheden aangekaart.

33 Laatst bewerkt door Codestars (21 Nov 2018 00:14:09)

Je hebt hem dus gesproken? Als ik het Nedlinux nummer bel krijg ik te horen dat het nummer niet meer in gebruik is.

Dus je hebt dit alles niet bespreekbaar gemaakt terwijl je de enige bent die hem heeft kunnen bereiken?!! WTF. Fijn om te horen dat Marc nog leeft in ieder geval.

We zouden graag willen weten waarom er al weken nul support is vanuit Nedlinux en waarom ik al 2 maal langere tijd met websites heb gezetten die offline waren.
Ik ben al klant sinds 2005 of zo. Altijd zeer tevreden geweest over Nedlinux... maar dit kan echt niet!

34

Ik ben het met Codestars eens. Laat Marc maar aangeven of het een tijdelijk probleem is of dat Nedlinux niet doorgaat. En als het tijdelijk is, wat de termijn is.
Moet ik moeite gaan doen om mijn websites te verhuizen of niet?
Ik wil iedereen ruimte geven om zijn persoonlijke problemen op te lossen maar er zijn grenzen.

Old programmers never die: they just jump to a new address
Kubuntu 16.02 LTS, Compaq CQ61 met Linux Mint 18, een Galaxy Tab 10.1 met Android Ice Cream en een Raspberry PI met raspian
http://www.volkerskrant.nl

35 Laatst bewerkt door Ptrb (21 Nov 2018 11:21:39)

pascal schreef:

Codestars.

Wellicht ben ik even abuis in de zin dat dit je eerste post op het forum is.
Heb je in de afgelopen week nog eens geprobeerd telefonisch contact op te nemen ?
Gewoon even vriendelijk inspreken met het verzoek terug te bellen.
Ik heb op die manier recentelijk contact gehad met Marc, maar dat was puur prive' dus geen zakenlijke aangelegenheden aangekaart.

Hoi Pascal,

Zou je het werkende nummer van Marc willen delen?
Er zijn al websites van mijn klanten offline, domein staat in Quarantaine en er wordt al gedreigd met schadeclaims van 20k+..
Ik heb inmiddels 2 weken geleden de verhuiscodes aangevraagd dus, zoals jullie weten, had hij ze een week geleden al moeten aanleveren. Overigens heb ik in 2006 stage gelopen bij Marc, enorm leuke tijd gehad en sinds die tijd altijd veel van Marc geleerd en gekregen (mijn huidige e-mail adres is nogsteeds P***r@nedlinux.nl), maar ik ben echt bang dat er momenteel geen rekening meer betaald worden bij Nedlinux, zo lijkt met geval met mijn domeinen.

Edit: even het email spambot beveiligd smile

36

Dit speelt langer dan een paar weken TS is in maart het is nu november.
Ik ben bang dat er inderdaad niks meer betaald wordt en we op een gegeven moment ons domein kwijtraken.

De huidige situatie kan absoluut niet is geen enkel excuus voor.

37

Codestars schreef:

Dus je hebt dit alles niet bespreekbaar gemaakt terwijl je de enige bent die hem heeft kunnen bereiken?!! WTF.

Ik ben op geen enkele manier verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van NedLinux en wens ook niet als zodanig aangesproken te worden !
Mijn relatie met Marc is louter vriendschappelijk, zakenlijke belangen heb ik nooit gehad.

Ik ga proberen Marc op de hoogte te brengen van de nijpende situatie,
en NEE ik beschik niet over contact gevevens anders dan verder bekend zijn, Marc heeft mij gebeld.
Prive gegevens zou ik die al hebben zou ik overigens ook niet publiek delen,
er bestaat ook nog eens zoiets als wetgeving hierover !
Ik heb overigens van meerdere mensen begrepen dat zij in November nog zakenlijk contact hebben gehad met Marc.

Neemt niet weg dat ik de situatie zeer onprettig vind en ik ga proberen Marc hierover te informeren.
Wat er daarna mee gebeurd ligt buiten mijn mogelijkheden !

38

pascal schreef:

Neemt niet weg dat ik de situatie zeer onprettig vind en ik ga proberen Marc hierover te informeren.

Dank je wel, inmiddels zijn 7 websites uit de lucht, waarvan 1 domein al reeds door iemand anders geregisteerd is (was een doorlink domein dus wordt eigenlijk nooit na gekeken).
Ik hoop dat Marc snel met oplossingen komt!

Nogmaals bedankt voor je moeite smile

Groetjes,
Peter

39 Laatst bewerkt door nomko (27 Nov 2018 13:57:03)

pascal schreef:
Codestars schreef:

Dus je hebt dit alles niet bespreekbaar gemaakt terwijl je de enige bent die hem heeft kunnen bereiken?!! WTF.

Ik ben op geen enkele manier verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van NedLinux en wens ook niet als zodanig aangesproken te worden !
Mijn relatie met Marc is louter vriendschappelijk, zakenlijke belangen heb ik nooit gehad.

!

Pascal, gezien de zeer hoge druk en schrijnende situatie HAD je deze situatie OOK GERUST IN EEN PRIVEGESPREK kunnen aanhalen!!! Niks mis mee om dat te doen en je helpt de overige leden hier mee. Sociaal bekrompenheid noem ik deze "ik steek liever mijn kop in het zand" houding. En dan lekker contact zoeken op dezelfde manier als iedereen hier terwijl jij terdege beschikt over een goede contactmiddel met Marc. Niks mis mee om tijdens een vriendschappelijk gesprek met hem het balletje op te werpen dat er iets mis is... Tenzij jij voor alle financiële schade wil opdraaien natuurlijk welke voor Ptrb te wachten staat. Ga dan maar rustig verder met jouw bekrompen manier van helpen....

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

Persoonlijke Linux Mint site

40

nomko schreef:

Tenzij jij voor alle financiële schade wil opdraaien natuurlijk welke voor Ptrb te wachten staat. Ga dan maar rustig verder met jouw bekrompen manier van helpen....

Regel het je lekker zelf !

41

nomko schreef:
pascal schreef:
Codestars schreef:

!

Pascal, gezien de zeer hoge druk en schrijnende situatie HAD je deze situatie OOK GERUST IN EEN PRIVEGESPREK kunnen aanhalen!!! Niks mis mee om dat te doen en je helpt de overige leden hier mee. Sociaal bekrompenheid noem ik deze "ik steek liever mijn kop in het zand" houding. En dan lekker contact zoeken op dezelfde manier als iedereen hier terwijl jij terdege beschikt over een goede contactmiddel met Marc. Niks mis mee om tijdens een vriendschappelijk gesprek met hem het balletje op te werpen dat er iets mis is... Tenzij jij voor alle financiële schade wil opdraaien natuurlijk welke voor Ptrb te wachten staat. Ga dan maar rustig verder met jouw bekrompen manier van helpen....

Het is Marc zijn bedrijf, die is als enige verantwoordelijk voor de situatie.
Het is bijzonder vervelend wat er nu gaande is, maar daar zijn individuele forumleden niet verantwoordelijk voor.

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

42

ik kan alleen voor mijzelf spreken maar ik hou iig niemand hier van het forum verantwoordelijk voor de huidige situatie. Maar ik kan mij de frustratie goed voorstellen als je al maanden contact zoekt en er nergens op wordt gereageerd.
Alle pogingen die jullie doen om te achterhalen wat er aan de hand is worden door mij iig zeer gewaardeerd. Ik heb ruim tien geleden voor nedlinux.com als host gekozen omdat ik nedlinux.nl een warm hart toedraag. Officieel heeft het weliswaar niets met elkaar te maken maar er is wel een band blijkbaar.
Dank voor alle moeite!

43

Ik ben heel benieuwd of er al contact is geweest. Dit soort berichten maken we wel angstig als klant zijnde. Mijn domeinnaam is heel belangrijk qua e-mailverkeer.

IF not THEN toch

44

Joris schreef:

Ik ben heel benieuwd of er al contact is geweest. Dit soort berichten maken we wel angstig als klant zijnde. Mijn domeinnaam is heel belangrijk qua e-mailverkeer.

Ik heb Marc nog niet gesproken...

45 Laatst bewerkt door davidmyles (06 Dec 2018 11:00:06)

Wij zijn ook bezig contact te krijgen, we zitten helemaal vast en kunnen geen tickets meer verkopen voor concerten, of bij onze tickets die al verkocht zijn...
Ik zag dat het adres die bekend is bij de kamer van koophandel is verkocht in augustus

Heb mij nu hier aangemeld omdat iemand moet kijken of hij nog leeft of dat hij ernstig ziek is. Er is duidelijk wat aan de hand, wij zijn al 18 jaar bij nedlinux met verschillende sites en nu liggen er 2 uit en krijgen we geen contact meer. Ik denk niet dat hij dit uit vrije wil doet

46 Laatst bewerkt door insomniux (06 Dec 2018 15:09:41)

Deze situatie is natuurlijk heel vervelend, zeker wanneer er mensen inkomsten gaan derven doordat de servers niet meer goed worden onderhouden. Een aantal van de projecten die ik bij Nedlinux heb gehost zijn bijna dagelijks enkele uren uit de lucht en dat is heel vervelend voor de gebruikers.

Ofschoon ik inmiddels al mijn sites ook elders heb ondergebracht loop ik een beetjes vast in mijn migratietraject. De migratie van het domein is wel te realiseren, maar voor het aanvragen van een nieuw ssl certificaat moet ik een script file op mijn website bij Nedlinux plaatsten, maar ik heb geen ssh toegang meer (ww klopt wel maar ik wordt na inloggen er meteen weer uit gegooid). Ik kan dus niets meer.  Ik overweeg om contact op te nemen met familieleden van Marc (die zijn wel te vinden op internet), maar zou dit het liefst buiten zijn prive-sfeer houden.

Pascal schreef eerder dat hij weet dat er door anderen zakelijk contact met Marc is geweest. Weet iemand of Marc wellicht nog via een ander bedrijf actief is, zodat hij alsnog bereikt kan worden?

47

Ik heb in het verleden ook veel contact gehad met Marc en ook privé. Ik ben net zoals eenieder verrast over de gang van zaken. Waar in het verleden een NCCC ticket en/of e-mail binnen afzienbare tijd werd afgehandeld door Marc/Gerrit is het nu vooral stil op NCCC en heb ik bij toeval een keer wat verhuiscodes gekregen via de e-mail (na lang en vaak mailen) voor  mijn eigen domeinen en die van mijn schoonvader. Ik heb deze inmiddels verhuisd naar een andere aanbieder.

Wat betreft een stichting die ik heb ondergebracht is het helaas een ander verhaal. Na 3,5 week nog steeds geen reactie. Met kunst en vliegwerk (FTP toegang werkt niet, SSH werkt niet) heb ik de website over weten te halen naar een nieuwe aanbieder. Ik ben nu een escalatie procedure gestart bij SIDN voor het domein. Ik vind het vervelend dat het zo moet lopen, maar de stichting stelt mij ook de vragen waarom is de website vaak uit de lucht en waarom doet onze e-mail het af en toe niet.

Voor mij is het over en sluiten wat betreft hosting bij NedLinux en hoop Marc privé nog wel een keer te zien los van NedLinux.

48

insomniux schreef:

Deze situatie is natuurlijk heel vervelend, zeker wanneer er mensen inkomsten gaan derven doordat de servers niet meer goed worden onderhouden. Een aantal van de projecten die ik bij Nedlinux heb gehost zijn bijna dagelijks enkele uren uit de lucht en dat is heel vervelend voor de gebruikers.

Ofschoon ik inmiddels al mijn sites ook elders heb ondergebracht loop ik een beetjes vast in mijn migratietraject. De migratie van het domein is wel te realiseren, maar voor het aanvragen van een nieuw ssl certificaat moet ik een script file op mijn website bij Nedlinux plaatsten, maar ik heb geen ssh toegang meer (ww klopt wel maar ik wordt na inloggen er meteen weer uit gegooid). Ik kan dus niets meer.  Ik overweeg om contact op te nemen met familieleden van Marc (die zijn wel te vinden op internet), maar zou dit het liefst buiten zijn prive-sfeer houden.

Pascal schreef eerder dat hij weet dat er door anderen zakelijk contact met Marc is geweest. Weet iemand of Marc wellicht nog via een ander bedrijf actief is, zodat hij alsnog bereikt kan worden?

Rinze heeft het al een paar keer beschreven - Marc is de one and only verantwoordelijk voor NedLinux en niet zijn ouders, broer, etc. Ik wil je daarom vragen geen familieleden erbij te betrekken. Ik heb met hen in de privé sfeer contact gehad en zij weten ook niet wat er aan de hand is met NedLinux.

Naar mijn idee heb je in NL een prima rechtsysteem en als je 'schade' hebt door het reilen en zeilen van NedLinux kan je je naar mijn idee altijd hiertoe wenden.

49

pascal schreef:
nomko schreef:

Tenzij jij voor alle financiële schade wil opdraaien natuurlijk welke voor Ptrb te wachten staat. Ga dan maar rustig verder met jouw bekrompen manier van helpen....

Regel het je lekker zelf !

Terecht net als Pascal ken ik Marc ook privé vrij goed en ik houd NedLinux en privé ook gescheiden. In mijn andere post kan je zien dat ik ook moeite heb met contact krijgen.

50

davidmyles schreef:

Wij zijn ook bezig contact te krijgen, we zitten helemaal vast en kunnen geen tickets meer verkopen voor concerten, of bij onze tickets die al verkocht zijn...
Ik zag dat het adres die bekend is bij de kamer van koophandel is verkocht in augustus

Heb mij nu hier aangemeld omdat iemand moet kijken of hij nog leeft of dat hij ernstig ziek is. Er is duidelijk wat aan de hand, wij zijn al 18 jaar bij nedlinux met verschillende sites en nu liggen er 2 uit en krijgen we geen contact meer. Ik denk niet dat hij dit uit vrije wil doet

Inmiddels zag ik dat het registrar adres is aangepast van Schiedam naar 's Gravezande er is dus wel degelijk iets aangepast.