1

Onderwerp: astyle voor vhdl

Ik maak nog wel eens gebruik van astyle voor het corigeren van de opmaak van mijn code.
Op zich tiep ik zelf best lekker maar ja iemand gebruikt een keer een andere editor en je bent de sjaak.

Nu zoek ik eigenlijk een soortgelijke tool voor vhdl.
Probleem is n.l. dat die misselijke IDE's altijd van die misselijke tabs gebruiken
(als je veel talen op veel systemen deelt dan snap je dat tabs gewoon vragen om elende is)
Ik zou zelf iets kunnen maken zo moeilijk is dat niet, maar wellicht is er al iets handigs voor.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

2

Re: astyle voor vhdl

Qua syntax heeft 't redelijk wat van pascal weg. In Free Pascal zit een code formatter genaamd ptop. Probeer die er 's op los te laten.

3

Dank Bart, ga ik eens naar op zoek   was aal zelf aan iets begonnen dat al redelijk werkt maar eigenlijk geen tijd voor die onzin.

Mwah,
Ik gebruik zelf tegenwoordig voor grote projecten Visual Code en voor kleine VIM. Je moet inderdaad wel een aantal dingen afspreken, zoals tab's omzetten naar 4 spaties, zodat je code agnostisch is qua IDE's. Zelfs in grote teams ervaar ik dan geen moeiljkheden.

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

5

Met GIT en SVN kun je met hooks de tabs ook weghalen.

Ik zie alleen niet in hoe tabs een probleem kan zijn als je alleen aan een project werkt. Elke IDE heeft een instelling hoe een tab vertaald moet worden.

IF not THEN toch

6

Joris schreef:

Ik zie alleen niet in hoe tabs een probleem kan zijn als je alleen aan een project werkt.

Zucht.... I rest my case

Joris schreef:

Elke IDE heeft een instelling hoe een tab vertaald moet worden.

Kenlijk heb je veel ervaring met quartus, maar wie zegd dat ik die gruwelijke IDE wil gebruiken ?

Ondertussen een tooltje gemaakt dat ongeveer doet wat ik wil
mag wel wat beter want te veel quirks om het te publiceren.
Voor mij voldoet het voorlopig even.

Pascal, met alle respect.

Joris heeft hier in gelijk, Pycharm,VIM,Vi,Visual Code, Atom kunnen allemaal tabs vol automatisch omzetten in 4 spaces of zoiets als regellengte afdwingen. Zo uniek is je vraag niet.

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

8

Dat weet ik maar dat was niet mijn vraag.

Je originele vraag is daar mee beantwoord. Wat wil je nog meer?