126

Re: Hosting door neldinux

Daar ziet het wel naar uit.
Jammer dat we niet weten wat er speelt.

IF not THEN toch

devtroll schreef:

Iets anders, dat betekend dat dit forum snel offline gaat. Wie of wat heeft dit gebackup'ed? Ooit een sub-reddit Nedlinux aangemaakt waar we eventueel nog naar kunnen uitwijken als daar behoefte aan is. https://www.reddit.com/r/nedlinux

Heb ik geloof ik ook al eens gevraagd. Of de leden alhier ook nog ergens anders actief zijn. En of iemand een ander goed (Nederlands) Linux forum weet...

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

128

Ik heb een brief gekregen van het sidn dat ze geen zaken meer doen met Nedlinux.

Maakt het nog uit welke registrar ik kies? met name omdat het niet om een normale verhuizing gaat ben ik bang dat de el cheapo registrars daar geen zin in hebben, of dat ze sowieso die mogelijkheid niet hebben.

Eigenlijk zoek ik dus een registrar met een goede support, heeft iemand ideeën?

129

TransIP.

IF not THEN toch

130

Ik maakte alleen gebruik van nccc, die tot op vandaag gewoon werkt. Zonder de brief van SIDN zou ik ook helemaal geen stappen ondernemen om te vertrekken.

Is die TransIP van jou Joris een toko die ook iets als alleen een dsn interface levert, ik hoef geen hosting of mail o.i.d.?

Pit

Nethserver op de server.
1 Ubuntu op desktop
1 Ubuntu op de laptop
1 Mint op desktop

131

Ik zou serieus gaan kijken naar een andere hoster.
Naast de verhalen in deze thread lijken me de volgende argumenten dat Nedlinux geen registar meer is en www.nedlinux.com een tijdje uit de lucht is.

nccc.nl gesproken: https://www.sidn.nl/whois/?q=nccc.nl

Over DNS heb ik geen idee. Ik zoek alleen een betrouwbare hoster voor mail en niet in verdiept.

IF not THEN toch

132

mitchlin schreef:
Bert20 schreef:
Rinse schreef:

Het probleem is dat niemand het weet. Het kwakkelt al maanden, maar toch vindt er ook onderhoud plaats en worden bepaalde ingezonden tickets wel opgelost.
Daarom is het advies dat over het algemeen wordt gegeven om een andere provider te zoeken.

Heb een ticket aangemaakt op NCCC. Wacht dat wel even een dagje af. Wie weet gebeurt er een wonder dan.

Ik heb sinds 2017 nog een actieve ticket uitstaan. Hoop dat die van mij wel eerst wordt behandeld.

:-) Hoop het voor je.
Mijn ticket staat overigens nog open hoor...

133

Bert20 schreef:

Gelukkig, mijn site werkt opeens weer. Nu dan is rustig nadenken wat te doen.

Site werkt nog steeds.... Maar kom niet meer op de FTP sinds een week ofzo denk.
Login incorrect is de reactie....
Weet toch 100% zeker dat die goed is.
Vreemd, vreemd, vreemd.

Heel jammer dat Marc iedereen gewoon laat stikken ......
Ik was reseller bij Marc en het heeft me erg veel moeite en tijd gekost om alles over te zetten. Helaas is 1 domein verloren gegaan in de strijd. Als je nog iets bij Nedlinux hebt draaien zou ik het maar zo snel mogelijk weghalen voordat het niet meer werkt ;-)
De meeste niet NL domeinnamen kun je laten omzetten via Openprovider waar Marc de domeinen liet registreren.
Succes!

Groetjes Gerard

Groetjes Gerard
www.tuxbrothers.nl

135

Bruut schreef:

Ik heb een brief gekregen van het sidn dat ze geen zaken meer doen met Nedlinux.

...

Zo'n brief heb ik afgelopen week ook gekregen. En ik ben inmiddels bezig met verhuizen.

Wat er aan de hand is weet ik niet, maar ik vind het jammer dat een verhuizing op deze manier in gang gezet moet worden.

1995 Volvo 480 GT Turbo

http://www.andorable.nl