ICT en koffie

Plaats reactie
pascal
Berichten: 174
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:36 pm

ICT en koffie

Bericht door pascal »

Als (deels) software ontwikkelaar (voornamelijk embedded software) is het mijn taak om koffie om te zetten in code, een beetje ICTer weet dat
en doet in zijn of haar vak weinig anders (al drinkt mijn vrouwelijke collega thee)
Wij zijn dan ook ruim voorzien in de koffie middelen en beschikken over

1) Een nespresso apparaat, duur in het gebruik maar handig als je snel even een bakkie wilt doen

2) Een glazen koffie kan met een zuiger (IKEA), gemalen koffie erin, water erop na een tijdje de zuiger omlaag duwen
En je hebt brandstof waar je een raket mee naar de maan kan schieten.

3) Een gewoon koffie apparaat, heb ik gewoon gekocht bij Action werkt prima
Koffie wordt gewoonlijk gezet door mijn collega (geen ITer maar wetenschapper) die zich als een ware barista heeft ontpopt.

4) Een electrische koffiemolen, die betreffende Dr. Barista meebracht onder het motto echte koffie moet je zelf malen.
Zodoende hebben we naast gemalen koffie ook bonenkoffie op voorraad.

5) Tenslote niet te vergeten, even de trap af en het pleintje oversteken daar zit een kleine koffiebar waar wij vaker een bakkie gaan halen.

Hoe belangrijk is koffie voor jullie en hoeveel is acceptabel ?
Vivo ergo onus
bart
Berichten: 39
Lid geworden op: do jan 23, 2020 1:24 pm

Re: ICT en koffie

Bericht door bart »

Nespresso? Gatverdamme, da's geen koffie. Als ik dat drink zet ik dat niet om in software maar in heel iets anders 💩
Fermata
Berichten: 2
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 10:03 pm
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: ICT en koffie

Bericht door Fermata »

Geen echte IT'er, maar ik drink wel (onverstandig) veel koffie...

Ik doe koffiebonen van Peeze in de molen, en dan vijf schepjes in de glazen koffiekan. Als het water heeft gekookt, eerst precies zoveel water toevoegen -- en niet meer! -- dat de gemalen koffie helemaal nat is. Het voordeel van de kan niet meteen volgieten, is dat je nu fijner crema -- de schuimlaag -- krijgt.

Na een paar minuten kan met verder afgekoeld water vullen, deksel erop, zuiger omlaag drukken.

Ook heerlijk om op zaterdag mee wakker te worden. ;)
Gebruikersavatar
cybertinus
Site Admin
Berichten: 48
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:18 pm
Contacteer:

Re: ICT en koffie

Bericht door cybertinus »

Ik drink ook wel koffie ja. Maar dat is bij mijn werkgever prima geregeld. We hebben daar een barista in dienst. En dat is ook echt haar hoofdtaak. Ze heeft er wel nevenactiviteiten bij, maar daar stopt ze ff mee als er iemand koffie wil.
Als ik koffie wil, dan loop ik naar de kantine en ik ga een beetje kletsen met collega's die daar staan. Na een paar minuten schiet ze me aan en geeft ze me een bak koffie, precies zoals ik het lekker vind. En ze weet voor alle collega's hoe ze hun koffie lekker vinden. Of hun thee. We hebben een heel fancy en moeilijk koffie apparaat op kantoor staan. Ik weiger om daarmee te gaan klooien, daar is zij voor.
Als je thee wilt bij ons op kantoor dan heb je een smaak of 10 om uit te kiezen. En die zijn ook allemaal vers en zelf in zakjes gedaan enzo. Of een of andere tak die in stukjes gesneden word, en dat is dan de basis van de thee.
Als mensen hierdoor collega van me willen worden, stuur me een PM :P ;)

Helemaal prima dus! Ik word daar verwend :). Ik zit in de detachering, dus het is bij klanten altijd maar afwachten wat je krijgt. Bij m'n laatste klant was het gewoon een druppelaar die koffie maakte, maar daar deden ze heel veel koffiepoeder in, dus kreeg je heel sterke koffie. Na 1 bak per dag had ik het daar wel gehad met de koffie.
Plaats reactie