Happy Hacking Keyboard

Plaats reactie
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Happy Hacking Keyboard

Bericht door vi coactus »

Iedereen weet dat Chinezen alles namaken dat los en vastzit….
Zo ook de HHKB :D:D:D:D:D En die prijs!
https://nl.aliexpress.com/item/40003770 ... lsrc=aw.ds
Je kunt nog uit allemaal leuke kleurtjes kiezen ook voor de toetsen, en losse toetsen in andere kleuren kopen.
Helaas is het niet de lite2 variant, dus geen cursortoetsen.
Maar ik denk dat ik hem wel ga bestellen, tenzij hier nog een HHKB voor leuke prijs over heeft?
jovo
Berichten: 22
Lid geworden op: za feb 01, 2020 3:12 pm

Re: Happy Hacking Keyboard

Bericht door jovo »

Ik heb al jaren een DasKeyboard. Kost wel plm tien keer zoveel als dit HHKB maar ik ben er wel erg blij mee.
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: Happy Hacking Keyboard

Bericht door vi coactus »

Ik heb twee HHKB lite2, maar een is halfkapot,krijg spierpijn van het typen en despatiebalk bedien je ongeveer alsof je een spijker ergensin wil typen.
iswrong
Berichten: 104
Lid geworden op: ma feb 10, 2020 9:16 am

Re: Happy Hacking Keyboard

Bericht door iswrong »

Ik gok dat deze Chinese klopnen nieuw exact dezelfde problemen hebben :lol: .
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: Happy Hacking Keyboard

Bericht door vi coactus »

iswrong schreef: wo apr 01, 2020 3:20 pm Ik gok dat deze Chinese klopnen nieuw exact dezelfde problemen hebben :lol: .

Ik las eens goed he.. Gaat enkel over keycaps :')

Ik baal nu gewoon, toetsenbord én muis kapot. Ben nog lang niet jarig (enmag vaswt niet gevierd worden :')) en ook niet rijk.
Een beetje toetsenbord kost tocfh vrij veel. Muis idem.
pascal
Berichten: 174
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:36 pm

Re: Happy Hacking Keyboard

Bericht door pascal »

jovo schreef: di mar 31, 2020 11:07 pm Ik heb al jaren een DasKeyboard. Kost wel plm tien keer zoveel als dit HHKB maar ik ben er wel erg blij mee.
Ik heb beide, maar DAS keyboard kocht ik zonder opdruk, leek me wel cool.
Werkt ook prima (en in alle talen) .... Totdat je wachtwoorden moet gaan invoeren.
Waar zit de 3 ? waar zit " als je blind tiept denk je daar niet over na maar zodra je dat wel moet
is het een uitdaging.

HHK is ook een fijn ding voor coders (wat ik iid ben) en vooral voor die hard console ridders (wat ik ook ben) en al dan niet ex terminal users (wat ik ook al ben)
Wel heeft mijn HHK echte cursor toetsen want we leven nu eenmaal niet meer in de jaren 70 he.
Vivo ergo onus
iswrong
Berichten: 104
Lid geworden op: ma feb 10, 2020 9:16 am

Re: Happy Hacking Keyboard

Bericht door iswrong »

Ik was ooit groot fan van de HHKB. Ik heb nu de nieuwste Microsoft Ergonomic keyboard. Fijne toetsen, ergnonomische vorm, fetsoenlijke cursor/Fx, Home/PgUp/Down en dat soort dingen, en goedkoper dan de HHKB.
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: Happy Hacking Keyboard

Bericht door vi coactus »

iswrong schreef: do apr 02, 2020 3:14 pm Ik was ooit groot fan van de HHKB. Ik heb nu de nieuwste Microsoft Ergonomic keyboard. Fijne toetsen, ergnonomische vorm, fetsoenlijke cursor/Fx, Home/PgUp/Down en dat soort dingen, en goedkoper dan de HHKB.
Heb ik vroeger ook gehad. Heel fijn ja. Maar het gaat om de grootte, hhkb os een 60 procent toetsenbord.
Nadeel vind ik dat 'normale' toetsenborden een capslock hebben, die kun je onder linux gelukkig eenvoudig remappen.

Informatique zit dichtbij, maar heeft niet zoveel keuze. Alternate volgens mij geen xwinkel of noet dichtbij.
Lastig lastig.
Bij groot toetsenbord kan ik er ook een nemen met schakelaars en een ledkermis.
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: Happy Hacking Keyboard

Bericht door vi coactus »

Overigens een van de weinige dingen die microsoft goed kon, muizen en toetsenborden enzo :p
Kan mij bijna noet herinneren meer dat ik geen microsoftmuis had ooit.
jovo
Berichten: 22
Lid geworden op: za feb 01, 2020 3:12 pm

Re: Happy Hacking Keyboard

Bericht door jovo »

robert schreef: vr apr 03, 2020 10:18 am Overigens een van de weinige dingen die microsoft goed kon, muizen en toetsenborden enzo :p
Als hun software net zo goed was als de hardware zou ik heel wat minder klagen over MS
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: Happy Hacking Keyboard

Bericht door vi coactus »

Nieuw toetsenbord gekocht, maar bevalt niet zo :(
iswrong
Berichten: 104
Lid geworden op: ma feb 10, 2020 9:16 am

Re: Happy Hacking Keyboard

Bericht door iswrong »

robert schreef: vr apr 03, 2020 10:16 am Nadeel vind ik dat 'normale' toetsenborden een capslock hebben, die kun je onder linux gelukkig eenvoudig remappen.
Vind ik een voordeel ;). Ik gebruik capslock als Ctrl + Esc. Dus bij vasthouden Ctrl en bij indrukken zonder vast te houden Esc. Daarvoor hoefde ik alleen maar

Code: Selecteer alles

services.interception-tools.enable = true;
In m'n configuratie te zetten en had ik het systeemwijd. Mijn distributie gebruikt standaard caps2esc als een plugin voor interception-tools.
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: Happy Hacking Keyboard

Bericht door vi coactus »

Heb m'n toetsenbord ingewisseld voor een full-size met RGB ledjes :)
Ik weet niet wat ik met Ctrl+ Esc moet, dus bij mij is hij gewoon tab :) Overigens gaat het mij er sowieso vooral om dat het geen backspace is en geen toets die kwaad kan.
Ik mis de Ctrl+Alt+Backspace, in KDE kun je hem wel aanzetten, maar dat lijkt toch niet te werken zoals het origineel.

Moet alleen wel uitzoeken hoe die leds aan te sturen onder linux.
Plaats reactie