Netwerkverbinding naar mijn garagebox

Plaats reactie
Gebruikersavatar
nomko
Berichten: 8
Lid geworden op: di feb 04, 2020 10:12 am
Locatie: Den Haag

Netwerkverbinding naar mijn garagebox

Bericht door nomko »

Allen,

Ik huur iets verderop een garagebox in dezelfde straat aks waar ik woon. Aangezien de afstand tussen huis en garagebox ongeveer 50 a 60 meter is, dacht ik dat ik dat met een Wifi verbinding wel zou redden. Helaas, zowel mijn 2,4 GHz als mijn 5,0 GHz kan ik niet vinden met mijn mobieltje. Wellicht is de afstand vanuit mijn garagebox tot de router van mijn ISP net te ver? Geen idee.

Wat is de bedoeling? Ik wil er permanent een beveiligingscamera neerhangen die ik via mijn (thuis) netwerk kan bekijken op bv. mijn mobiel of laptop. Maar ook dat de beelden die gemaakt worden bij mij thuis opgeslagen worden om later terug te zien in geval van een (poging tot) inbraak.

Wellicht dat ik middels een Wifi repeater bij de voordeur het dan wel zou redden? Ik heb trouwens nog een Genius ECB600 AP thuis liggen met een sterkere zendvermogen dan de standaard router die ik van de KPN heb (Experiabox).

Andere optie is om mijn mobiel als hotspot in te zetten, maar dan ben ik denk ik vrij snel door mijn MB's heen.

Wellicht dat iemand anders een idee heeft hoe ik toch draadloos internet in de garagebox kan krijgen?

Hieronder de situatie. Mijn garagebox is rood opgemerkt (linksonder).
Naamloos.png
Naamloos.png (737.69 KiB) 4885 keer bekeken
Ik heb Google niet nodig, mijn vrouw weet alles toch beter!
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: Netwerkverbinding naar mijn garagebox

Bericht door vi coactus »

Het makkelijkste is om richtantenne's te gebruiken, dan heb je wel een grotere kans, 2.4 GHz moet wel lukken door dat huis heen.
Plaats reactie